Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozdíly v uvažování o výchovných cílech u vychovatelů školních družin ZŠ Záboří a ZŠ T. G. Masaryka Blatná
ŠVEC, Václav
Práce se věnuje cílům ve školní družině. Charakterizuje školní družinu, její školní vzdělávací program a popisuje nejdůležitější vývojové charakteristiky dítěte, které ovlivňují tvorbu výchovných cílů. Dále je v práci popsána role vychovatele ve školní družině. Ve druhé kapitole se práce zabývá termínem cíl a cíli ve školní družině v návaznosti na cíle školního vzdělávání. V poslední části představuje práce ilustrativní anketu provedenou s vychovateli dvou vybraných školních družin (ZŠ Záboří, ZŠ T. G. Masaryka Blatná). Získané informace potvrzují, že vychovatelé s výchovnými cíli i kurikulárními dokumenty, jež na ně odkazují, pracují.
Edukace kulturního dědictví ve vybraných programech Archeoskanzenu Březno
Fuksová, Johana ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Práce se zaměřuje na vypracování konkrétního návrhu kategorizace cílů aktivit, které probíhají v rámci edukačního programu Archeoskanzenu Březno Žít pravěk. Tomuto návrhu předchází vymezení těch oblastí pedagogiky, do kterých řadíme muzea obecně, konkrétně pak edukační programy archeoskanzenů. Nedílnou součástí této práce je také obecná kategorizace cílů vzdělávání z hlediska rámcových vzdělávacích programů, jejich průřezových témat a vzdělávacích oblastí a z hlediska taxonomií cílů. V návrhu kategorizace cílů jsou cíle z těchto oblastí kategorizovány a definovány za účelem zpřehlednit edukační programy dané instituce pro učitele základních škol a nastavit vhodné podmínky pro evaluaci těchto programů v rámci běžného vyučování. Součástí práce je také analýza předloženého návrhu, která vznikla za účelem dalšího zpřehlednění očekávaných cílů edukačních programů a naleznutí oblastí s potenciálem ke zefektivnění nebo zvýšení edukačního působení v rámci edukačních programů na žáky základních škol.
Muzejní animace v programu stálé expozice Městského muzea v Týně nad Vltavou
MIKŠÍKOVÁ, Pavla
Práce se zabývá možnostmi využití galerijní a muzejní animace ve stálé expozici Městského muzea v Týně nad Vltavou. Teoretická část vymezuje základní pojmy animace, prožitek, zážitek, exponát, sbírkový předmět, muzeálie, muzeum, muzejní edukace, edukační cíle, obsah muzejní edukace, metody muzejní edukace, organizační formy muzejní edukace, plánování, příprava edukačního programu, galerijní animace, cíle galerijní animace, metodická struktura galerijní animace, typologické členění galerijní animace Praktická část obsahuje tři odlišné v praxi ověřené programy, v nichž jsem živou formou expozici muzea představila dětem. První program vychází z muzejní animace a jeho tématem je historie vorařství na řece Vltavě a v Týně nad Vltavou, účastníci při ní skládali dřevěné modely vorů. Druhý program vychází z animace galerijní a jeho tématem je restaurování obrazů. Při této animaci účastníci domalovávali poškozené části reprodukcí obrazů ze sbírek muzea. Třetí program je ve formě pracovního listu, který je inspirovaný papírovým průvodcem nizozemského vlakového muzea Spoorwegmuseum v Utrechtu a provází návštěvníky celou expozicí.
Hodnocení jako cesta k sebepoznání nejen ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
Handíková, Karolína ; Kvaszová, Milena (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
HANDÍKOVÁ KAROLÍNA, Hodnocení jako cesta k sebepoznání nejen ve výuce matematiky na prvním stupni ZŠ, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2022. Diplomová práce Hodnocení jako cesta k sebepoznání nejen ve výuce matematiky na prvním stupni ZŠ pojednává o způsobech hodnocení využívaných v prvním období vzdělávání žáků na základních školách. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Hodnocení je nedílnou součástí vzdělávání a stejně tak, jako se transformují na základě změn ve společnosti jeho jiné části, dochází i u hodnocení k převratům a změnám tak, aby bylo efektivní a reagovalo na nejnovější trendy pedagogiky. Hodnocení je pro pedagogy velkým tématem a mnoho z nich se každodenně zamýšlí nad vhodnou formou hodnocení. V teoretické části práce se vymezuje pojem školního hodnocení, jeho funkce a rozlišují se různé typy školního hodnocení. Na hodnocení je v práci nahlíženo ve třech rovinách - sebehodnocení, vrstevnické hodnocení a učitelské hodnocení. Praktickou část tvoří průzkum, ve kterém jsou dotazováni učitelé na prvním stupni základní školy, a zároveň i samotní žáci, navštěvující první stupeň základní školy. Učitelé jsou dotazováni, které z jednotlivých typů hodnocení využívají, které považují za nejefektivnější a zda jsou v oblasti hodnocení dobře vybaveni. Žáků se...
Mateřská škola jako veřejná služba
Havelková, Martina ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Práce je zamena na problematiku interpretace pojmu veejná služba v oblasti edškolního vzdlávání. Základním cílem této práce je zjistit, jak si službu mateské školy vysvtlují rodie, kteí ji využívají - zda jsou jejich pedstavy v souladu s potebami dtí a do jaké míry si uvdomují spoleenské poslání mateské školy. Práce se snaží poukázat na nutnost zmny tradiního chápání vzdlání, které se ocitlo v tržním prostedí, a vyzdvihuje pozitivní pínosy marketingového ízení školy. Práce se dále zamuje na efektivní komunikaci školy jako na prostedek, kterým lze dosáhnout naplnní základního poslání školy. Klíová slova mateská škola, veejná služba, pedškolní vzdlávání, školský zákon, výchovné cíle, rodie, komunikace, marketing
Kategorie Kompetence a její chápání učiteli v praxi
Kargerová, Jana ; Doležalová, Jana (oponent) ; Lukavská, Eva (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou zavádění konceptu klíčových kompetencí jakožto cílů vzdělávání, které přináší kurikulární reforma. Teoretická část je zaměřená na prozkoumání toho, jakým způsobem jsou zpracovány klíčové kompetence v odborné literatuře a evropských i českých kurikulárních dokumentech. Věnuje se pojetí a začlenění klíčových kompetencí do národních vzdělávacích programů v zemích EU. Různé přístupy v těchto zemích porovnává a vyhodnocuje ve vztahu ke kurikulární reformě v České republice a ve vazbě na pojetí klíčových kompetencí v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Výzkumná část se soustředí na zmapování porozumění klíčových kompetencí u "stěžejních hráčů" kurikulární reformy (učitelé, školitelé, inspektoři), jejichž úkolem je tento nový koncept zavádět do pedagogické praxe.
Inovace výuky přírodopisu ve vztahu k cílům dosažení přírodovědné gramotnosti: aplikační studie s využitím vzdělávacího tématu Savci
PEŠLOVÁ, Bohumila
Diplomová práce se zabývá problematikou budování přírodovědné gramotnosti prostřednictvím inovace výuky. Obsahuje rešerši zabývající se tradičním transmisivním vyučováním a inovativním vyučováním, přírodovědnou gramotností ve vzdělávání a paradigmaty přírodovědného vzdělávání. V aplikační části volí modelový tematický celek Savci, analyzuje obsah učiva tohoto tématu v různých řadách učebnic přírodopisu pro základní školy a navrhuje inovace vzdělávacích cílů i obsahu. V souladu s těmito poznatky a byla navržena inovace výuky daného tématu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.